Ammattikorkeakouluille räätälöity Hakosalo Asiakas käyttöön Satakunnan ammattikorkeakoulussa
Hakosalo Asiakkaasta toteutettiin ammattikorkeakouluille räätälöity versio yhdessä Satakunnan ammattikorkeakoulun kanssa.
Asiakasrekisterin ja ulkoisen yhteydenpidon dokumentoinnin lisäksi palvelua voidaan hyödyntää esimerkiksi hanke-, myynti-, yritysyhteistyö- ja yrittäjyysprosessien hallinnassa sekä projektien työaikakirjanpidossa ja raportoinnissa. Palveluun on pyritty kokoamaan Satakunnan ammattikorkeakoulun vararehtori Cimmo Nurmen johdolla ammattikorkeakoulutoiminnan kannalta oleellisimmat ydintoiminnot.
- Palvelussa on vain ne minimijutut, mitä olemme yhdessä työntekijöidemme kanssa päättäneet ja joita kaikki käyttävät, hän tiivistää.
Tiedon keskittäminen parantaa tehokkuutta
Hakosalo Asiakas mahdollistaa esimerkiksi ohjeistojen, sopimusten ja suunnitelmien keskittämisen yhteen palveluun. Kirjattu tieto on avoimesti organisaation jokaisen käyttäjän saatavilla.
- Meillä oli ennen tietoa tallennettuna esimerkiksi exceleihin ja intranetiin, parhaimmillaan jopa kahdeksaan eri sijaintiin. Nyt kaikki tieto sijaitsee Hakosalo Asiakkaassa. Palvelussa on liittymäpinnat meidän omaan laatujärjestelmään, Nurmi kertoo.
Palvelua voidaan hyödyntää myös tapahtumien organisoinnissa. Hakosalo Asiakas on synkronoitavissa organisaation internetsivustolle lisättävään tapahtumakalenteriin, jonka kautta ilmoittautumistiedot päivittyvät automaattisesti Asiakkaassa sijaitseviin tapahtumatietoihin. Tapahtuman jälkeen järjestelmästä voidaan lähettää palautekysely kaikille tapahtumaan osallistuneille sekä tarkastella saatua palautetta.
Aluevaikutuskehitys numeroiksi
Hakosalo Asiakkaaseen kirjatuista tiedoista saadaan hyödyllistä tietoa tki-, koulutus- ja yhteistyötoiminnalle asetettujen tavoitteiden täyttymisestä. Satakunnan ammattikorkeakoulussa on jo palvelun käyttöönoton alkumetreillä ilahduttu positiivisesti kirjattujen yhteistyökuvioiden ja tapahtumien määrästä.
- Hakosalo Asiakas tarjoaa meille oivan mahdollisuuden osoittaa aluekehitysvaikutuksemme. Järjestelmä osoittaa meille tarkat luvut yhteistyömme volyymista. Teemme vuositasolla yhteistyötä satojen yritysten ja yhteisön kanssa. Täydennyskoulutukseen osallistuu vuosittain yli tuhat henkilöä. Uusia yrityksiä syntyy Yrityskiihdyttämössämme keskimäärin 20 kpl. Asiakkaaseen kirjattujen tapahtumatietojen mukaan nämä luvut ovat todellisuudessa vieläkin suuremmat, nyt kun saamme kaiken hiljaisenkin tiedon kaikille näkyviin, Cimmo Nurmi toteaa lopuksi.
Voit tutustua Satakunnan ammattikorkeakoulun tapahtumakalenteriin osoitteessa hevents.hakosalo.fi/samk.
SATAKUNNAN AMMATTIKORKEAKOULU
Visiomme on, että jokainen opiskelijamme työllistyy. Alueen tarpeiden mukaan profiloitu koulutus, laaja työelämäyhteistyö ja yrittäjämäinen asenne luovat opiskelijoillemme kaikki edellytykset työllistyä.
Haluatko tietää lisää? Tutustu Hakosalo Kunta -webinaareihin:
- Webinaari 1: Elinkeinoelämän palvelut
- Webinaari 2: Tapahtumat ja tilaisuudet kuntaorganisaatioiden asiakkaille
- Webinaari 3: Tehokkuutta työllisyyspalveluihin
- Webinaari 4: Digitaalisen kunnan asiakaspalvelut
Lue lisää onnistumisia:
- Elinvoimaa Forssan alueelle
- Hakosalo Asiakkaan kehitys ja uudet verkkosivut kevään 2019 aikana
- Hakosalo Asiakas julkaistiin Tampereella
- Hakosalo Kunta -käyttäjäpäivä marraskuussa Tampere-talossa
- Pohjanmaalla otettiin Hakosalo Kunta käyttöön
- VASEK ja Hakosalo solmivat yhteistyösopimuksen
- Kunnallisjohdon seminaarissa tavattiin tuttuja
- Järvi-Pohjanmaalla uusi koti yritykselle löytyy julkisesta toimitilapalvelusta
- Miksei Mikkeli vahvasti mukana yritysten kehittämisessä
- Toimitilapalvelu kovassa käytössä Seinäjoella
- Kiuruvesi tarjoaa palveluhakemiston yrityksille
- Varkaudessa ollaan tehokkaita työpaikkojen välittäjiä
- Navitas mittaa työn tuottavuutta tarkasti
- Autokaupungissa on vauhti päällä
- Palvelutapahtumat ovat tärkeitä LADECille
- Posintran yrittäjätapahtumat tukevat toimintaa
- Josekin asiakashallinta kehittyy jatkuvana prosessina
- Virrat tarjoaa elinkeinoelämälle ilmaisen hakemiston
- Sastamala tehostaa elinkeinoelämän palvelujaan
- Into Seinäjoki Oy tehosti sähköistä asiointia
- Rauman vapaat vuokra-asunnot löytyvät kootusti yhdeltä sivustolta
- Salossa työnhakijat löytävät työnantajat
- Witas panostaa asiakaspalveluun